Skip to main content
Főoldal
ENHU

Main navigation

  • Aktualitások
    • Hírek
    • Események
  • Kutatás-fejlesztés
    • Alkalmazási területek
    • Kutatási témakörök
    • Kérdőív
  • Erőforrások
    • Publikációk
    • Vezető kutatók
  • Partnerség
    • Konzorciumi tagok
    • Nemzetközi partnerek
    • Ipari kapcsolatok
    • Egyetemi kapcsolatok
  1. Főoldal
  2. Kutatási témakörök

Elektromobilitás

Széchenyi Plusz RRF

A projekt keretében – egyebek mellett – Li-ion akkumulátor többléptékű és többdimenzionális termikus modellezése történik, végeselemes környezetben, cellák és telepek hűtés optimalizálása érdekében.

Komplex modellrendszert dolgozunk ki az energia-átalakító berendezésekben megtalálható integrált teljesítmény-átalakító egyenirányító szinkron generátor rendszer hibadiagnosztikai vizsgálatára. A hibafelismeréshez lineáris illetve nemlineáris állapottér modell is kidolgozásra kerül, melyek segítségével az állapot-megfigyelő algoritmusok összehasonlító vizsgálata és a módszerek performancia analízise is megtehető.

Ipari igények figyelembe vételével (Audi, Valeo-Siemens, Continental) egy szimulációs környezet specifikációja készül el, mely az ipari érdeklődésre is számot tartó kutatásokat fogja támogatni.

További cél diagnosztikai vizsgálatokhoz optimalizált és skálázható moduláris impulzusszélesség modulációs frekvenciaváltó (inverter) tervezése és fejlesztése:

  • védelmi mechanizmusok (túláram, túlmelegedés és érintésvédelmi) figyelembe vétele,
  • áram- és feszültség mérés során a legkorszerűbb méréstechnikák alkalmazása
  • a moduláris inverterhez alkalmazható áramköri modulok fejlesztése.
  • Alkalmazott kutatások támogatása.

aa

Vezető kutató
Dr. Fodor Dénes, PhD
Vezető kutató
Bővebben
Intézetek

Kapcsolat

Prof. Dr. Gáspár Péter

1111 Budapest, Kende u. 13-17.
+36 1 279 6000
autonom@nemzetilabor.hu

© 2020-2023 Autonóm Rendszerek Nemzeti Laboratórium, Budapest