A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) Közlekedés- és Járműirányítási Tanszék munkatársai és ösztöndíjas hallgatói az Autonóm Rendszerek Nemzeti Laboratórium keretein belül “Önvezető gokart és forgalomirányító berendezés vezetéknélküli kommunikációja” címmel sikeres demonstrációt hajtottak végre a BME kampuszán. A demonstráció célja a jövő okos városainak forgalomirányításában alkalmazható módszerek bemutatása volt.
A demonstrációban a tanszéken fejlesztett önvezető gokart és a tanszéki közlekedésirányítási labor PLC vezérlésű jelzőlámpái vettek részt. A gokart vezeték nélkül kommunikál egy központi számítógéppel, amely egy jelzőlámpát is vezérel. Ezen felül a számítógépen valós időben fut a szkenáriók 3D-s környezetben elkészített digitális másolata is.
Az első demonstrált szkenárióban az adaptív jelzőlámpa érzékeli az önvezető jármű közelségét és ennek megfelelően egy másik programra kapcsol át. Egy ilyen adaptív jelzőlámpa, például éjszaka – amikor a jelzőlámpák sárgán villognak – növelheti a közlekedés biztonságát. A második és harmadik szkenáriók célja a forgalomirányító berendezés digitális másolatának bemutatása. Egyik esetben a jelzőlámpa normál üzemmódban üzemel, míg a következőben egy meghibásodást szimulálva sárgán villog. Azonban redundanciaként, a jelzéskép hibája ellenére a berendezés továbbra is képes vezeték nélkül (V2I kommunikációval) a helyes állapotait küldeni a jármű számára. Ezen eset a kampusz nagypontosságú 3D-s modelljének felhasználásával szimulációs környezetben is bemutatásra került. A negyedik demonstrált szkenárióban egy vezetéstámogató rendszer kerül bemutatásra. A forgalomirányító berendezés egy ajánlott sebességet közvetít a közeledő jármű számára. Az ajánlott optimális sebesség betartása esetén, a jármű megállás nélkül haladhat át a jelzőlámpás csomóponton.