A ZalaZONE Smart City jelzőlámpa irányító rendszerének koncepcionális tervezése és fejlesztése során a közúti jelzőlámpás irányítási rendszer kialakításának célja, hogy a járműtesztek során a fixen előre telepített közúti jelzőfejek (jármű, kerékpár, gyalogos és kiegészítő jelzők) fénypontjai külön-külön irányíthatóak legyenek. A ZalaZone Smart City zónában kijelölt, 6 darab jelzőlámpás irányítású kereszteződés összes fényjelző készülékét egy központi helységből, egy központi számítógépen futó központi irányító szoftver segítségével kell elérhetővé tenni. Ehhez szükséges a rendszer alapkoncepciójának tervezése, mind hardver, mind szoftver igény oldalról. További feladat a rendszer digitális iker modelljének előállítása.
A környezetérzékelési kutatások során a már korábban kidolgozott kamera és LiDAR fúzión alapuló objektumdetekciós algoritmusok tesztelése és továbbfejlesztése valósul meg, különös tekintettel a LiDAR adatok képi jellemzőkkel való kiterjesztésén alapuló fúziós megoldásokra. Megvizsgáljuk, hogy az egyes képi jellemzők, illetve a pontfelhő egyes régiói milyen hatást gyakorolnak a neurális hálózat működésére. A vizsgálatokat valós adatokon végezzük el. Ugyancsak kiemelt hangsúllyal kezeljük a nyers adatok begyűjtéséhez szükséges szenzorállomások megtervezését és kialakítását, amelyeket kamera, LiDAR és Radar szenzorokkal szereltünk fel. A ZalaZone tesztpályán méréseket hajtunk végre, ahol az egyes szenzorok (különféle LiDAR szenzorok, kamera és egy infrastruktúra radar) mérési tartományát, illetve különféle típusú objektumok (gyalogos, jármű) detektálhatóságát teszteljük. A HD térkép frissítés témakörében a szabványos térkép- és kommunikációs formátumokat integráló prototípus szoftverek fejlesztésére helyezzük a hangsúlyt. Az itt elért eredményeket a későbbiekben egy ún. központi percepciós rendszer megvalósításához használjuk fel.
A modellezés és szimuláció területén a vezetéknélküli kommunikáció virtuális megvalósításával (VEINS szimulációs rendszerrel) elosztott irányítás tesztelése a cél.
A moving platform elektronikai fejlesztései közé sorolható az egyedi, nagy kapacitású akkumulátorok megépítése a nagyteljesítményű, egyenáramú villanymotorok kialakítása, a platform egyedi távvezérlése, mely lehetővé teszi az eszköz pozícióba állítását illetve távolról való kis sebességgel történő visszairányítását a kívánt pozícióba. A futóművek kialakítása is fontos fejlesztési megoldásokat igényelt, mivel a kívánt stabilitás érdekében a lehető legszélesebb keréktávolságot kellet elérni, a fékezés terén a behatárolt fékerő mellett a legjobb fékhatást elérni. A hajtás tekintetében a lánchajtás optimalizálása a fejlesztési feladat. Ezzel összhangban meg kell oldani az ideális kormányzást.
A dummy bábu anyagának kiválasztásához tesztek alapján keressük a megfelelő keménységű, jó energia elnyeléssel rendelkező, a dinamikus erőhatásoknak jól ellenálló képességű és a radarreflexió követelményeinek is megfelelő szivacsanyagot.