Fedélzeti diagnosztika alapú helymeghatározás tesztpályán
Cikkünkben fedélzeti diagnosztika alapú helymeghatározási modellhez tartozó méréssorozatok eredményeit mutatjuk be. Tekintettel a mérési eszközrendszer és a menet közbeni vezetési manőverek peremfeltételekhez kötöttségéhez ezúttal közút helyett a forgalomtól teljesen elszeparált autós-gyorsasági motoros verseny- és tesztpályán végeztük a terepi felméréseket. Mind a diagnosztikai, mind a precíziós helymeghatározási adatok az Vas-megyei Pannonia-Ring versenypályáról származnak. A versenypálya adott pontból kiinduló, önmagába végződő, zárt hurok, így a városi útvonalakhoz viszonyított manőverezési korlátok kevésbé befolyásolnak, a nyomvonal és az útpálya viszonyai minden esetben adottak. Vizsgáljuk az adott, állandó sebességtartományok útvonali és járműiagnosztikai attribútumait, elemezzük a pálya domborzati viszonyait, végül minden sebességtartományban számszerűsítjük a megfeleltethetőséget a tüzelőanyag-fogyasztás és a bejárt pálya tengerszint feletti magassági adatbázisa között. Az új mérési eredményekkel tovább bővítjük a fedélzeti diagnosztika alapú helymeghatározás elméleti és gyakorlati alapjait.