Innováció és Fenntartható Felszíni Közlekedés Konferencia kiadványa
Különböző fokszámú regressziós modellek összehasonlítása fedélzeti diagnosztikán alapuló helymeghatározási feladatok megoldására
Kutatásunk a tüzelőanyag-fogyasztási adatsorok aktuális pozíció becslésére való felhasználási lehetőségeit vizsgálja. Korábbi munkák során meghatároztuk azt a peremfeltételrendszert, amelyeken belül lehetséges a jármű helyzetének nem műholdas alapon történő megbízható meghatározása. Ehhez három különböző helyen végeztünk méréssorozatokat, állandó sebességek mellett. A méréssorozatok alatt adódtak olyan helyzetek, ahol a jármű viselkedése megváltozott. Adott esetben kilépett az előre definiált sebességtartományból, ezekben az esetekben a felhődiagramok vizuális értelmezésekor nem lineáris egyenes mentén szóródnak a pontok. A cikk azt vizsgálja, hogy lehetséges-e másodfokú modellt közelíteni alacsonyabb fokszámú modellekkel, és ezeknek milyen hatása van a kapcsolatot leíró determinációs együtthatók értékére.