A kutatási terület kiemelt feladata a földi és a légi járművek magasszintű összehangolt és biztonságos együttműködését megvalósító módszerek és technológiák kutatása és fejlesztése.
Több komoly kihívást jelentő feladatot kell megoldani, így az eltérő dinamikai tulajdonságokkal és technológiai megoldásokkal bíró rendszerek együttes mozgásának feltérképezését és predikcióját, az egyes objektumok lokális irányításán felül a felsőszintű supervisori irányítást, miközben a valósidejű megvalósíthatóságot is figyelembe kell venni. Kiemelt terület a pilóta nélküli légijárművek sűrűn lakott területekre való beengedésének vizsgálata, fókuszálva a megbízhatóság elmélet, az útvonaltervezés és átkonfigurálható irányítások szorosabb együttműködésére, vagy a látni és elkerülni rendszerek kiterjesztésére.
Kapcsolt és automatizált járművek a közlekedésben tématerületen hatékony, biztonságos, üzemanyag-takarékos optimális irányítási módszerek (kikerülés, előzés, kereszteződésben való hatékony áthaladás) tervezése és (közlekedési jelzőlámpa ciklusok kihasználása, közlekedési hálózatok) elemzése a fő feladat. További kutatási feladatokat jelentenek a magánjárművek, a megosztott használatú járművek és a tömegközlekedés különféle összehangolt és kooperatív feladatainak, valamint a közlekedés menedzsment rendszerek a közlekedési hálózatokban való szerepének vizsgálata. Az autonóm jármű- és közlekedésirányítási területek integrációjához szorosan kapcsolódó kutatási témakör az üzemeltetői-vezetői szándék becslése és követelményeinek figyelembevétele az irányítás és a mozgásprofil tervezése során.