Az autonóm járművek mozgása és azok összehangolása hatással van a közlekedési folyamat egészére, úgymint a közlekedési hálózatban mozgó ember-vezette járművek haladására, illetve a közlekedési folyamat jellemzőire. Városi hálózatok kapcsán különösen is nagy szerepe van autonóm járművek kereszteződésekben történő összehangolt irányításnak.
A projekt célja autonóm járművek kereszteződésben történő interakcióinak modellezési és erre épülő irányítástervezési módszereinek kidolgozása tanulásra épülő és modell alapú irányítási módszerekkel, a globális közlekedési célok elérése érdekében.
A kutatómunka során centralizált és elosztott autonóm járműirányítási algoritmusok kidolgozásával és esettanulmányokon keresztül, városi úthálózatokon történő vizsgálatokkal olyan módszertani eredmények születnek, amikkel a közlekedés forgalmi, energetikai és emissziós jellemzői hatékonyan javíthatók.